contact retete mancare
gatesteinteligent twitter
 feedback

Amsterdam-maredsous-namur Baby!

Daca iti place reteta prezentata da un like pe butonul din stanga

In weekend am fost plecati intr-un mini concediu prin Olanda si Belgia, sa ne vedem prietenii stabiliti pe acolo si sa mai schimbam putin aerul :) Cum nu e prima oara cand ajungem prin zona, nu am vizitat obiective turistice, doar ne-am plimbat prin Amsterdam, un oras tare drag noua, in care ne-ar placea sa locuim, am vizitat manastirea Maredsous din Belgia unde se fabrica berea cu acelasi nume si ne-am plimbat prin Namur, un orasel mic si dragut tot in Belgia. Si sa nu uitam, am incercat cateva mancaruri foarte bune si nelipsitii frites :)

Si am ajuns noi in Amsterdam, vineri, pe la 9 dimineata, dupa ce ne trezisem pe la 4. Dar era asa frumos afara incat ne-a trecut somnul imediat si am dat fuga pe terasa panoramica de pe Schipol, ca sa ne minunam a nu stiu cata oara de cat de mare si perfect organizat este aeroportul asta. Ca sa va faceti o idee, de cand am aterizat pana am ajuns la poarta, avionul a mers vreo 20 de minute :)

Am coborat la subsolul aeroportului, unde s-au gandit olandezii ca ar merge o gara, asa ca am luat trenul spre oras, pentru ca, da, sunt vreo 4 trenuri pe ora spre Amsterdam Centraal. Asta ca sa nu stea turistu' sa astepte degeaba.
Dupa ce ne-am cazat, am iesit la plimbare pe canale, prin centrul, pe Damrak, Spuistraat, Singel. Multe renovari, se lucra la palatul regal, se renovau o gramada de case, de strazi, de magazine. Si totusi, nu era praf, pentru ca in timp ce unii lucrau, altii spalau si curatau. Ca asa ii sade bine unei capitale :) Multe biciclete peste tot, si parcate, si "in actiune", isi plimba oamenii astia orice cu bicicleta: copii, animalele, cumparaturile, mobila :))

Si pentru ca ostenisem de atata plimbat, ne-am oprit la o cafenea draguta, unde am luat un pranz rapid la soare. O supa crema de cartofi si "alte chestii" ca sa-l citez pe ospatar :)) si un burger micut, cu rucola si sos ranch. Suficient cat sa prindem puteri pentru restul turului.
Am luat-o pe stradutele pietonale cu magazine si cafenele, pline de culoare si foarte aglomerate. Am ajuns pana la piata de flori, iar prin zona am  dat peste Christmas Palace, un magazin cu decoratiuni de brad deschis tot anul. Si aici am aflat ca mai sunt doar 289 de zile pana la Craciun :))
Spre seara ne-am intalnit cu prietenii din Amsterdam, care ne-au scos la un super restaurant, Haesje Claes, specific olandez,  unde cartofii prajiti (frites) cu maioneza sunt serviti gratis, din partea casei :)
Am testat niste feluri excelente, eu mi-am luat o friptura de vita cu ciuperci, sos bearnaise si piure, iar furnicutul a devorat un picior de rata, bine rumenit, cu un piure in care era amestecat cu varza murata. Si o bere rosie si foarte aromata, de la o berarie locala, de care nu ma intrebati, ca nu stiu cum se pronunta :))

Sambata am plecat cu trenul spre Belgia, si am schimbat la Liege, unde am ramas uimiti de gara moderna si frumoasa, asa ca nu am vrut sa trec mai departe fara sa va arat o poza.
Primul lucru pe care l-am facut dupa ce am ajuns si ne-am lasat bagajul a fost sa fugim la manastirea de la Maredsous, un loc unde se produce bere de vreo cateva sute de ani. Acum productia s-a mutat in alta parte, dar farmecul aparte al manastirii ramane. Si desigur, partea turistica ramane, pe langa noi fiind alte multe zeci de oameni care stateau fie la terasa, fie in restaurant, la o bere in cana si un sandwich cu sunca sau branza. Desigur, si jambonul, si branza si painea erau tot marca proprie :)
M-a impresionat mult aceasta zona, plina de conace, vechi de sute de ani, foarte frumoase, cu niste drumuri care te invita la condus :)
In rest, am stat la povesti, nici n-am simtit cum a trecut timpul si s-a facut duminica seara, cand eram din nou in aeroportul din Amsterdam. Singurul regret e ca n-am gasit nici o carte de bucate cu retete belgiene, dar pe la astia in weekend cam totul e inchis. Asta e, avem "scuza" sa mergem data viitoare :)