contact retete mancare
gatesteinteligent twitter
 feedback

Dublin Pe Scurt

Daca iti place reteta prezentata da un like pe butonul din stanga
Am avut doar 2 zile in Dublin, care s-au dovedit a fi mult prea putine pentru un oras asa incantator! Ne-am plimbat prin multe orase din Europa, dar n-am mai fost niciodata pana acum intr-un oras atat de prietenos, atat de vesel, atat de petrecaret!

Era februarie cand cascam gura pe site-ul Blue Air si am descoperit ca nu-i deloc scump sa ajungi la Dublin si ideea unui city-break la Dublin a inceput sa prinda forma. Un weekend de hoinareala stropita cu bere buna - mi s-a parut o idee geniala! N-am hoinarit singuri, insa, ci cu Mazi si Iv - partenerii nostri intr-ale city-break-urilor low-cost.

Am ajuns la 1 noaptea la hotel, iar strazile erau pline de fete in fuste minuscule si tocuri imposibile si baieti cu ochii stralucitori (probabil de la prea multa bere :p).
Sambata dimineata am dat o tura prin piata de legume din Temple Bar, pe cat de mica, pe atat de plina de verzituri proaspete si de bunatati gata pregatite - pesto de o mie de feluri, branzeturi, masline si tot felul de salate, paine artizanala si prajituri care de care mai delicioase.

Am primit si un buchet de flori de la Alex, din ala cum imi place mie - comestibil, compus in cazul de fata din kale, o verzitura foarte populara in Irlanda, la care pofteam de mult si pe care am transportat-o cu mare grija inapoi acasa. Nu-i asa ca e romantic?

Micul dejun perfect - injghebat la botul calului din niste masline marinate cu usturoi, branza irlandeza de capra, pecan pie si-un croissant si to wash it all down, niste suc de mere cald amestcat cu un shot de whiskey (absolut genial!)

Inima Dublinului e Temple Bar, cu strazile inguste, pline de restaurante si baruri si oameni petrecareti! E asa o atmosfera vibranta aici ca simti ca ai ajuns la o petrecere.

Ne-am oprit la Quay Irish Restaurant (la sugestia lui Cristi Roman, care ne-a indrumat - doar virtual, din pacate - prin Dublin) pentru o portie de chowder si un pahar (sau mai multe ;)

Chowderul meu - o supa-tocana de peste si fructe de mare a fost delicios, dar la fel au fost si tocana de vita cu Guiness si cea de miel irlandez cu legume. Mancarea irlandeza e simpla si cinstita, fara prea multe fandoseli, dar mi s-a parut delicioasa in simplitatea ei!

Dupa masa, s-a injghebat o mica petrecere in restaurant - muzica saltareata irlandeza live, fete care danseaza pe scaune si veselie maxima. A fost tare frumos :)
Duminica ne-am inceput-o exact asa cum ne doream - cu un irish breakfast, pe cat de catastrofal pentru artere, pe atat de minunat!

Ou ochi, bacon crocant, fasole, carnati si sangerete + ceai = perfection!

Urmatoarea oprire a fost Howth, mai demult un mic satuc de pescari, dar acum suburbie infloritoare a Dublinului. Inchipuiti-va o straduta insorita, cu restaurante pescaresti aliniate frumos pe trotuar, cu un miros incredibil de mare si peste all around you.

...Ba chiar si niste lei de mare care cascau gura la turisti

Dar n-am venit aici doar pentru peisaje, ci pentru ca am fost instruiti de cunoscatori intr-ale Dublinului ca this is the place to be, daca vrei sa mananci peste bun de tot! Vrem sa mancam peste bun? You bet! Ne-am ales un restaurant din multimea de opriuni si ne-am pus la panda - doar 2 mese afara si amandoua ocupate. Dupa o asteptare rabdatoare de vreo 20 de minute, in sfarsit ne-am asezat la masa.
Si da, dom'ne - a fost tare bun pestele!

Eu mi-am luat ray wing cu unt usturoiat - perfect facut, dar nu la fel de bun ca plaice-ul lui Alex, cu unt si migdale rumenite, care a fost demential!

Nici fish&chips pe care l-a mancat Iv si crab-cakes-urile lui Mazi n-au fost deloc rele!

Ultima seara a fost pentru pub-hopping, adica mai pe sleau, mers din bar si bar si incercat in fiecare cate un fel diferit de bere irlandeza. Kilkenny, Murphy, Smithwick - toate delicioase, dar nici una asa de buna ca Guinessul irlandez - caramelos, ciocolatos si catifelat, o sa ma gandesc multa vreme la el!

Info practice:
- am zburat la Dublin cu BlueAir - biletul l-am cumparat prin martie si a costat 50 e/persoana
- am stat fix in buricul targului, la o aruncatura de bat de Temple Bar, la Dublin 1 Appartments, unde un apartament lovely cu libing mare si bucatarie si 2 dormitoare, ne-a costat 70e de cuplu/noapte